Platin Outsourcing
Menüyü aç
Yeni VUK Genel Tebliği, e-Fatura Tebliği,E-Serbest Meslek Makbuzu

23 Ekim, 2019

Haberler

Yeni VUK Genel Tebliği, e-Fatura Tebliği,E-Serbest Meslek Makbuzu

E-Fatura Uygulaması 
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Sıra No:509
2018 veya 2019 hesap döneminde 5 milyon TL ve üzeri brüt satış hasılatı şartını sağlayan mükellefler, 01.07.2020 tarihinden itibaren, 2020 ve müteakip hesap dönemlerinde sağlayan mükellefler, izleyen yılın yedinci ayından itibaren E-Fatura uygulamasına geçmek zorunda olacaklar (Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Sıra No:509).


E-İrsaliye Uygulaması
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Sıra No:509
Aşağıda belirtilen mükelleflerin e-irsaliye uygulamasına dahil olmaları ve düzenleyecekleri sevk irsaliyelerini istisnai haller dışında e-irsaliye olarak düzenlemeleri ve uygulama kapsamındaki mükelleflerden alacakları sevk irsaliyelerini e-irsaliye olarak almaları zorunludur. 
• ÖTV Kanunu'na ekli (I) sayılı listedeki malların imali, ithali, teslimi vb. faaliyetler sebebiyle EPDK'dan lisans alan mükellefler,
• ÖTV Kanunu'na ekli (III) sayılı listedeki malların imal, inşa, ithalatını veya ana bayi/distribütör şeklinde pazarlamasını gerçekleştiren mükellefler,
• Maden Kanunu kapsamında düzenlenen işletme ruhsatı/sertifikası sahipleri ile işletme ruhsatı/sertifikası sahipleri ile yaptıkları sözleşmeye istinaden maden üretim faaliyetinde bulunan gerçek ve tüzel kişiler,
• Şeker Kanunu'nun 2/e maddesinde tanımına yer verilen şekerin imalini gerçekleştiren mükellefler,
• E-fatura uygulamasına kayıtlı olan mükelleflerden demir ve çelik ile demir veya çelikten eşyaların imali, ithali veya ihracı faaliyetinde bulunan mükellefler,
• Tarım ve Orman Bakanlığı'nca gübre üretim ve tüketiminin kayıt altına alınmasına yönelik oluşturulan Gübre Takip Sistemi'ne kayıtlı kullanıcılar,
• E-fatura uygulamasına kayırlı olan ve 2019 veya müteakip hesap dönemlerinde brüt satış hasılatı 25 milyon TL ve üzeri olan mükellefler,
• 5957 sayılı Kanun kapsamında komisyoncu veya tüccar olarak sebze ve meyve ticaretiyle iştigal eden mükellefler,
• GİB tarafından riskli veya vergiye uyum düzeyi düşük olarak değerlendirilen ve e-irsaliyeye geçme zorunluluğu getirilen mükellefler. 
5957 sayılı Kanun kapsamında komisyoncu veya tüccar olarak sebze ve meyve ticaretiyle iştigal eden mükelleflerin 01.01.2020 tarihi itibariyle; diğer mükellef gruplarının 01.07.2020 itibariyle e-irsaliye uygulamasına geçmeleri gerekmektedir.


E-Serbest Meslek Makbuzu Uygulaması
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Sıra No:509
Serbest meslek erbaplarından;
• 01.02.2020 tarihi itibarıyla faaliyetine devam etmekte olanların 01.06.2020 tarihine kadar,
• 01.02.2020 tarihinden (bu tarih dahil) itibaren faaliyetine başlayacak olanların ise işe başladıkları ayı izleyen 3. ayın sonuna kadar, 
e-serbest meslek makbuzu uygulamasına dahil olmaları ve bu tarihlerden itibaren e¬serbest meslek makbuzu düzenlemeleri zorunludur.

Finansal Güncellemelerden Haberdar Olun

Vergi avantajları, finans yönetimi ipuçları ve sektörel gelişmeler hakkında en güncel bilgileri almak için e-bültenimize abone olun. İşletmenizi finansal olarak güçlendirin!

Abone Ol

© 2026 Platin Outsourcing. Tüm hakları saklıdır.

Maaş Hesaplama

İletişime Geç

Kıdem Hesaplama